2 Ağustos 2015 Pazar




 KONUŞABİLSELERDİ, HAYVANLAR BİZDEN NE İSTERLERDİ?



Kimi insanlar, hayvansever sözcüğünü duyduğunda hayvan sevgisinin insan sevgisine alternatif teşkil ettiği şeklinde bir algıya sahipler. Sanki hayvansever insan sevmezmiş gibi. İşte, bu algının kırılması gerek. Çünkü, hayvanları sevmek, insanları sevmenin öncülüdür.

Aristoteles' in "İnsan ve hayvan arasındaki tek fark düşünmektir, düşünebilene", dediğini anımsatarak, hayvansever olsun ya da olmasın düşünebilen herkesin,"Eğer konuşabilselerdi, hayvanların bizden ricası ne olurdu?" sorusu üzerinde düşündüklerini varsayalım.(Özellikle, sahiplenilip daha sonra sahipleri bıktığı için sokağa terk edilen evcil hayvanları düşünelim) Birileri bunu yapmış, yani soru üzerinde düşünmüşler. Bir yerde okumuş ve çok beğenmiştim. İşte, hayvanların bizden 11 ricası:

-Benim hayatım 10-15 yıl sürer. Senden ayrılığım bana acı verir. Beni almadan önce bunu düşün.

-Bana, senin benden istediklerini anlayacağım bir süre ver,

-Benim içimde sevgi duygusu uyandır, ben bununla yaşarım.

-Bana hiçbir zaman uzun süreli darılma ve cezalandırmak için bir yere kapatma. Senin hayatında iş, eğlence ve arkadaşların var. Benim hayatımda ise sadece sen varsın.

-Arada sırada benimle konuş. Sözlerini anlamasam bile bana yönelttiğin sesi anlarım.

-Bana daima nasıl davranılması gerektiğini bil.

-Ben hiçbir zaman unutmam.

-Beni dövmeden önce aslında dişlerimle kemiklerini un ufak edebileceğimi, ancak asla böyle bir yola başvurmayacağımı düşün.

-Beni "isteksiz, tembel ve inatçı" diye azarlamadan önce düşün: Belki yediğim yemek dokunmuştur, belki güneşin altında uzun zaman kalmışımdır veya halim kalmamıştır.

-Yaşlandığımda benimle ilgilen, bir gün sen de yaşlanacaksın.

-Her zor anımda yanımda ol, "benim içim kaldırmaz" veya "ben görmeden olsun" deme çünkü benim için her şey seninle birlikte daha kolay.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder