10 Ocak 2016 Pazar










VİYANA KRALİYET ORKESTRASI
(WIENER ROYAL ORCHESTER)


Bu akşam, kızımla birlikte izlediğimiz Viyana Kraliyet Orkestrası' nın konseriyle bir hayalimi gerçekleştirmiş oldum. Şairin dediği gibi, "İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşarmış."
Gerçekleştirmek için önce hayal etmek gerek değil mi? Bir diğer hayalim, Moskova Bolşoy Balesi' ni izlemekti ama tek gecelik gösteri için Viyana' ya gelen Belarus  Bolşoy Balesi' nin  sergileyeceği Kuğu Gölü Balesi' ni izlemekle yetineceğim artık. (14 Ocak' ta Viyana Şehir Evi' nde. -Wiener Stadt Halle)

Klasik Müzik Konserini izlediğimiz salonun bulunduğu Endüstri Evi'ni  (The House of Industry), Mimar Karl König tasarlamış. Ve binanın tasarımında 17. yüzyıl eski Roma Klasizminden etkilenmiş. Bina, Viyana' nın ünlü caddelerinden  Ring Strasse üzerinde bulunmakta. Endüstri Evi, Viyana' da en son dönem yapılan taş binalardan biridir. Eski Yunan Tanrısı Hephaestus, zanaat, demircilik, yontuculuk, taş işçiliği, metalürji, volkan ve ateş tanrısı olup Zeus ile Hera' nın oğludur. Hephaestus, endüstrinin sembolü olarak kabul edildiği için Karl König' in tasarladığı bu bina Endüstri Evi olarak adlandırılmış. 1906-1909 yılları arasında tamamlanan bina 25 Mart 1911' de İmparator Franz Joseph tarafından açılmış. Salonda bulunan heykeller sonradan konulmuş.

Ülkemde pek de alışık olmadığım bir şekilde konser tam saatinde başladı ve 200 kişilik salonun tümü dolu olduğu halde salonda çıt çıkmıyordu. Mozart' ın Figaro' nun Düğünü ile başlayan konser geleneğe uygun olarak J. Strauss' un Mavi Tuna' sı ile (Blaun Donau) sona erdi. Mozart' ın Türk Marş' ı çalarken bayağı coşmuşum; kızım öyle söyledi. En çok J.Strauss' un Auf der Jagd, op 373 (avda) eseri çalınırken yapılan mizanseni beğendim. Sempatik tavırlarıyla maestronun avcı kıyafetiyle salona girmesi, çellistin dürbünle bakarak avı işaret etmesi ve piyanistin de tüfekle kocaman bir ördeği havada vurması ile balkondan  önümüze düşen peluş oyuncak ördeği unutamam. Yine Strauss' un Vergnügungszug Polka, op 281 (Ballett) eseri icra edilirken balerinle baletin bir tren istasyonunda geçen mizanseni de güzeldi. Ve Strauss' un Wiener Blut düetinde  artık salondaki herkes kendinden geçmişti.

İki saat sonra konser bittiğinde yağmurlu bir havada Karlzsplatz' da gezmek ve kahve içmek benim için rüya gibiydi. İşte rüyadan arta kalanlar.








3 yorum:

  1. Ne mutlu sana, senin adına sevindim zira benim de hayallerimden biridir bu:) Hephaistos'la ilgili ufak bir not düşmek istedim. Zeus tanrıça Athena'yı kendi başından çıkarıp doğurunca, karısı Hera onun kendi kendine bir çocuk yapmasına kızıp, ''o yapar da ben yapamaz mıyım '' deyip Zeus'a inat kendi kendisine Hephaistos'u doğurur. Sonra bakar ki çirkin mi çirkin bir çocuk, ayağından tuttuğu gibi Olimpos'tan aşağıya fırlatır. Bu nedenle Hephaistos topal bir tanrıdır. En sevdiğim tanrılardan biri ve ayrıca Anadolu kökenlidir; bu nedenle paylaşayım istedim:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumla katkınız için çok teşekkür ediyorum. Hephaistos' la ilgili bilgi tamamlandı.Dilerim hayallerinizi gerçekleştirme fırsatınız olur.:) Sevglerle.

      Sil
    2. Yanıtını okurken düşündüğüm bir şeyi hemen paylaşmak istedim. Çünkü; seçtiğin konulardan anladığım kadarıyla, benim gibi küçük ve ilginç detaylara ilgin oldukça fazla. Çirkin tanrı Hephaistos şansa bakın ki güzellik tanrıçası Afrodit'in kocasıdır. Tarih boyu Güzel ve Çirkin efsanelerine esin kaynağı olan iki karakter.

      Sil