8 Şubat 2013 Cuma




NEDEN  BEN?
"Mutluluk insanı tatlı yapar.
Başarı ışıltılı...
Zorluklar güçlü...
Hüzün insanı insan yapar,
Yenilgi mütevazi...
Tanrı' ya asla 'Neden ben?' diye sormayın.
Ne olacaksa zaten olur..."
                                              Arthur Ashe
Hayatın acımasızlığı, adaletsizliği karşısında çaresiz kalındığında hangi insan"Neden ben?"diye sormamıştır ki? Bu soru çaresizliğin dışa vurumudur, zaten bunu soranlar da cevap alamayacağını bilirler. İçindekini dökme haletiruhiyesiyle, bir anlık rahatlama için"Neden ben? "diye sorarlar. Aslında, bu soru sorulurken karşısındakilerden kendisini teselli edecek bir şeyler söylenmesi beklentisi vardır. Genellikle de beklentileri karşılanır. Tuzu kuru olanlar, "Neden ben?" sorusunu sormaya ihtiyaç duymazlar. Çünkü onlar için hava hoş, keyifler yerindedir.
İnanç maneviyatı güçlendirir, maneviyatta bedeni. Ve ikisinin birlikteliğinden kuvvet doğar. Ne olacaksa zaten olur diye boş vermemek, ruh ve beden birlikteliğinden doğan gücü doğru yönlendirmek gerekir. İnanmak, başarmak için atılan küçük bir adımın, dev bir adıma dönüşmesini sağlar.
Dip Not: 1975' te Wimbledon Tenis Turnuvasının şampiyonu olan ilk siyahi tenisçi Arthur Ashe, kan naklinden kaptığı AIDS' den 1993' te ölür.


1 yorum:

  1. Ablacım yazılarını okuma olanağı buldum çok güzel, bir o kadarda konular ilgi çekici.Her insanın yaşamında saçma sapan şeyler hayatımızı egemen almıştır. bunlardan arınmak çok zor.

    YanıtlaSil