25 Haziran 2022 Cumartesi

 


BİR AĞAÇ YETİŞTİRMEK

Yedi ay önce (Kasım 2021’de) ürünlerini hiç kullanmadığım bir kozmetik markası bir ürün alana üç adet çam tohumunu promosyon olarak veriyordu. Ben de doğaya minik bir katkım olsun diye sırf tohumlar için bir ürün satın aldım. Tohumların nasıl ekileceğini anlatan uyarı yazısını okuduktan sonra üç tohumu bir gece suda bekletip, ertesi gün bir saksıya ektim. Benim için heyecanlı bir bekleyiş başlamıştı; her gün saksıya bakıp tohumların çimlenip çimlenmediğini kontrol ediyordum. Günler, haftalar, aylar geçip de saksıda yeşil bir filiz göremeyince umudumu kesmiştim, ki 15 Nisan 2022'de önce beni hem çok şaşırtan hem de sevinçten havalara uçuran küçücük yeşil filizi gördüm. Saksıda gördüğüm ilk andan itibaren altı gün boyunca filizin boy vermesini  fotoğrafladım. Öyle ya, hayatımda ilk kez bir ağaç yetiştiriyordum. Hazır fidan alıp ağaç dikmiştim ama bu farklıydı; tohumdan yetiştiriyordum. :) Artık, diğer iki tohum için de umudum var...Son ana kadar umudu yitirmemek lazımmış! Ve de sabırlı olmak. Gördüm ki, bir ağaç tohumu ancak beş ayda çimlenebiliyor, büyümesi ise yıllar alıyor. Ağaca kıyıp kesmek, arsa için yakmak ise dakikalar alıyor. Verilen emeklere, harcanan zamana, daha da önemlisi  ağaçlara çok yazık oluyor. Yapmak, yaşatmak zor, yıkmak, yakmak ise ne kadar kolay! Bunu ömürlerinde hiç ağaç yetiştirmemiş, bir fidan dikmemiş olanlar nereden bilecekler ki?

Sevincimi sizlerle paylaşıp çoğaltmak için ilk günden itibaren altı gün boyunca çektiğim fotoğrafları (her gün için bir foto), paylaşıyorum. Ne dersiniz, çok güzel değil mi?


 





Vee çam fidanım 7. Ayında.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder