22 Ağustos 2022 Pazartesi

 


ÜLKELERİ TEMSİL EDEN ŞANSLI ÇİÇEKLER


Ülkeleri temsil eden semboller farklı farklı olsa da, çiçekler bu sembollerin ortak noktası olmuş gibiler. Öyle ki bazı çiçekler sanki paylaşılamamış ve birkaç ülkeyi birden temsil etmişler. İşte bu ülkelerin temsilci çiçeklerinin listesi. Ben bu çiçeklere şanslı çiçekler diyorum. :)

Ülkelerin adı ve temsili çiçeklerini kendi çektiğim çiçek fotoğraflarına göre  sıralayacağım. Yani görsellerin tümü bana ait olacak. 

1- Ülkeler: Türkiye, Hollanda ve Macaristan. Temsili çiçek: LALE





2- Ülke: Galler. Temsili çiçek: Nergis.



3- Ülke: Rusya Federasyonu. Temsili çiçek: Papatya.



4- Ülke: Estonya. Temsili çiçek: Centaurea cyanus (Peygamber çiçeği).



5- Ülke adı: Sri Lanka. Temsili çiçek: Nilüfer.



6- Ülkeler: Fransa ve Hırvatistan. Temsili çiçek: İris.





7- Ülke adı: Japonya. Temsili çiçek: Sakura.





8- Ülke adı: Portekiz. Temsili çiçek: Lavanta.



9- Ülke adı: Libya. Temsili çiçek: Nar çiçeği.



10- Ülke adı: İskoçya. Temsili çiçek: Deve dikeni.

                                                               
                                                             
  



11- Ülke adı: Belarus. Temsili çiçek: Keten.         
                                                          

                                                              


12- Ülke adı: İspanya. Temsili çiçek: Kırmızı karanfil. Kırmızı karanfil fotom olmadığı için pembe dağ karanfilini paylaştım. :(

                                                                          
                                                                     


13- Ülke adı: Belçika. Temsili çiçek: Kırmızı gelincik.





14- Ülkeler: Bulgaristan, ABD, Çek Cumhuriyeti, Ekvator, Irak. Temsili çiçek: Gül. Ayrıca İran'da kırmızı gül, Maldivler'de pembe gül simgesel çiçektir.





15- Ülke adı: İrlanda. Temsili çiçek: Yonca.




Ayrıca, Ukrayna'nın temsili çiçeği; ay çiçeği, Finlandiya'nın müge çiçeği, Etiyopya'nın kalla zambağı, Küba'nın mariposa denen kelebek yasemini, Venezuela'nın ise orkide çiçeğidir. Benim foto galerimde Anadolu orkideleri yer aldığından orkide paylaşmadım.

Paylaşımlarımdan anlayacağınız üzere ben bir "çiçek delisiyim." Niye şaşırdınız? Şair ve yazar Necati Cumalı'nın "Güneş Delisi" şiirini okurken şaşırıyor musunuz?  Ben de ondan kopya çekip şöyle diyemez miyim?

Renkleri severim ben / Çiçek açan bitkileri  severim/ Nerede görsem / İçim neşeyle dolar, gecem gündüze döner...

Not: Fotoğrafların tümü tarafıma aittir. İzinsiz kopyalanamaz ve alınamaz.

1 yorum:

  1. Ne kadar guzel bir konuyu islemissiniz yazinizda. Daha once hic duymadigim seyleri ogrenmis oldum. Cooook tesekkurler.

    Tum cicek fotigraflarinin size ait olusu da ayri bir guzellik tabii :)

    YanıtlaSil