20 Mart 2015 Cuma


ARAGON, NERUDA VE SARTRE' IN NAZIM HİKMET' İN ARDINDAN SÖYLEDİKLERi



"Nazım, senden bana ilk1934' te söz ettiler, sen hapisteydin, o zaman bir şey yazabildim.Dostluğumuz otuz yıl sürmeyecekti. Ne kadar az, otuz yıl.1950' de, bizler, yani Türk halkı, dünyanın her köşesindeki şairler seni hapisten kurtardığımız zaman, bir 14 Temmuz günü dosdoğru hayatın içine daldın.Ama bu yıl, sabırsızlığından, temmuzu bekleyemedin..."

LOUIS ARAGON




"Niçin öldün Nazım?
        Ne yaparız şimdi biz
                     şarkılarından yoksun?"

PABLO NERUDA



"Vefalı dost, yiğit militan, insan düşmanlarının amansız düşmanı, her yerde hizmet etmek, ama hiçbir şeyi görmezden gelmek istemiyordu. Biliyordu ki, insan yapılacak bir şeydir ve hiçbir yerde yapılmamıştır."
JEAN-PAUL SARTRE




Kaynak:  Emin Karaca - (mistik, romantik, ağır mahkum ve göçmen şair Nazım Hikmet)






 
 

2 yorum:

  1. Bu büyük şairlerin Nazım Hikmet hakkında bu söylediklerini daha önce duymamistim. Buna vesile oldugunuz için teşekkürler. Saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de duymamıştım, kitabı alıncaya dek. Bu nedenle kaynak gösterdim. Özellikle,Neruda' nın merdiven basamağı şeklinde yazdığı sözü, çok anlamlı buldum; Nazım' ın bazı şiirlerinin yazılış biçimini anımsattığı için...
      Güzel yorumunuz için teşekkürler.

      Sil